Tie najlepšie zemiaky v šupke zapečené v rúre z vás spravia hviezdu domácnosti. Ich chuť je naozaj neskutočná

Chutia vám zemiaky? Ako často si ich doma pripravujete? Zemiaky sú dobrým zdrojom vitamínov a minerálnych látok. Stredne veľký zemiak s kožou obsahuje 27 mg vitamínu C, čo je takmer polovica odporúčanej dennej dávky.

 

Zemiaky obsahujú aj vitamíny skupiny B a kyselinu listovú. Sú dobrým zdrojom esenciálnych minerálov, vrátane železa, draslíka a horčíka. Zemiaky majú vysoký obsah vlákniny. Mnohé z týchto významných živín sa nachádzajú v šupke zemiakov. Stačí, aby ste ich zľahka uvarili aj so šupkou, a nestratíte žiadne podstatné živiny.

 

Ingrediencie

  • 8 zemiakov
  • 30 g masla
  • 2 ČL rozmarínu
  • 4 strúčiky cesnaku
  • 40 ml olivového oleja
  • Morská soľ podľa chuti

Postup

  1. Vezmite si 8 zemiakov a dôkladne ich umyte. Uvarte ich až dovtedy, kým nezmäknú a potom počkajte, aby vychladli.
  1. Teraz si každý kúsok stlačte zhora lyžicou. Zemiaky by mali jemne prasknúť.

  1. Vyberte si formu, v ktorej budete zemiaky piecť. Vylejte do nej olivový olej a strúčiky cesnaku nakrájajte na plátky. Následne ich rovnomerne rozmiestnite po forme.

  1. Pokračujte naukladaním zemiakov, rozpučenou časťou nahor. Posypte ich rozmarínom a dochuťte soľou.

  1. Maslo si nakrájajte na kocky a na každý zemiak poukladajte 1-2 kocky. Vrch ešte môžete poliať malým množstvom olivového oleja (voliteľné).

  1. Takto pripravené zemiaky vložte do rúry vyhriatej na 180-200 stupňov a nechajte piecť dozlatista.

Na tento recept sú vhodnejšie nové zemiaky, ale nič sa nestane, ak použijete tie, ktoré máte doma. Pokúste sa vybrať si zemiaky rovnakej veľkosti, aby boli rovnomerne uvarené a upečené. V prípade, že máte po ruke čerstvú zeleninu alebo osmažené huby, pridajte ich k zemiakom a vaša večera bude dokonalá!

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

zdroj: sovkusom.ru

 

You Might Also Like