8 studených pokrmov, ktoré môžu byť pripravené zo zeleniny. Zlepší sa vám po nich zdravotný stav a za týždeň schudnete

Zelenina – základná súčasť všetkých národných kuchýň. Je nevyhnutnou zložkou pre deti, diétne pokrmy a v období pôstu.

Živiny zo zeleniny sa vstrebávajú do tela a jej vláknina má priaznivý vplyv na črevnú funkciu. Háčik však nastane vtedy, keď deti, dokonca aj niektorí dospelí, odmietajú konzumovať jedlá zo zeleniny. Aj z tohto dôvodu vám prezradíme, ako ju pripraviť tak, aby ju všetci zjedli s chuťou!

  1. Zapekaná brokolica

Porozdeľujte si brokolicu na menšie ružičky a poukladajte ich na plech vymastený olivovým olejom. Osoľte a okoreňte podľa vlastnej chuti. Zakryte to alobalom a pečte 10 minút pri teplote 200 stupňov. Následne odstráňte alobal a nechajte piecť ešte 5-7 minút. Brokolica bude o niečo chutnejšia, ak ju pred podávaním posypete nastrúhaným syrom.

  1. Zapečená čínska kapusta v korenenej omáčke

Kapustu si rozrežte na 4 časti a položte ich na olejom vymastený plech. Zmiešajte si 1 PL olivového a sezamového oleja, pridajte trochu sójovej omáčky, strúčik prelisovaného cesnaku a hrsť sezamových semienok. Premiešajte a celou zmesou potrite pripravenú kapustu. Pečte 7-10 minút pri teplote 180 stupňov.

  1. Zapečené cherry paradajky s cesnakom

Paradajky si prerežte na polovicu. Zmiešajte si 1 PL olivového oleja s drveným strúčikom cesnaku, soľou a korením. Polejte ich touto zmesou, vyložte na plech a nechajte piecť 20-25 minút pri teplote 180 stupňov.

  1. Zeleninové lievance

Nastrúhajte si na strúhadle karfiol, mrkvu a cibuľu si nakrájajte najemno. Pridajte vajce, lyžicu múky, štipku soli a korenia. Z pripravenej zmesi si na vyhriatej panvici vytvarujte lievance,ktoré osmažíte z oboch strán.

  1. Rýchla cuketa

Cukety narežte na plátky a vyložte ich na vymastený plech. Pripravte si zmes z nastrúhaného syra, byliniek (tymian, oregano, bazalka), pridajte štipku mletého cesnaku. Cukety pokvapkajte olivovým olejom a posypte pripravenou zmesou. Pečte až do ľahkého zhnednutia pri teplote 200 stupňov.

  1. Pyré so zeleným hráškom a cibuľou

Uvarte si zemiaky a pridajte k nim horúce mlieko s maslom. Zelený hrášok nechajte blanšírovať 5 minút. Menšie očistené cibuľky smažte na troche masla a servírujte spolu s pyré a zeleným hráškom.

  1. Karamelizovaná mrkva

Mrkvu narežte na plátky, osmažte na olivovom oleji  (jedna strana 2-3 minúty), prikryte pokrievkou a nechajte dusiť 15 minút. Odstráňte pokrievku a obráťte mrkvu na druhú stranu. Dochuťte tymianom, čiernym korením, soľou, citrónovou šťavou. Odstráňte z ohňa a ihneď servírujte.

  1. Smažená kapusta s limetkovou omáčkou

V mixéri si rozmixujte limetkovú šťavu, rastlinný olej, aromatické bylinky, strúčik cesnaku, koriander, soľ a cukor. Kapustu si narežte na plátky, osmažte na grile alebo na panvici s hladkým suchým povrchom. Servírujte spolu so zálievkou.

Minimálna doba prípravy a všetky vitamíny ostanú na svojom mieste. Vyskúšajte to aj vy!

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

zdroj:sovkusom.ru

You Might Also Like