Na obed som chcela pripraviť zeleninu, ale moje deti ju už v šaláte nechceli. Keď som ju pripravila takto, nemohli sa jej nabažiť!

S vekom prichádza múdrosť. Nie je to inak ani vo varení či pečení. Určite nejedna z nás vie, že v rúre sa dá upiecť naozaj široká škála výborných pokrmov. Často je práve jej použitie výhodnejšie ako príprava jedál na panvici alebo v hrnci. Čo sa týka zeleniny, práve tá si v poslednej dobe získava obľubu pre svoju prípravu v rúre.

Prvá vec, ktorej je dôležité venovať pozornosť, je výber zeleniny. Správna kombinácia zeleniny a korenia je kľúčová pre pečenie v rúre. Najvhodnejšie na pečenie sú: karfiol, zemiaky, tekvica, mrkva, paprika a baklažán. Tieto druhy je najlepšie použiť ako základ.

Tento zoznam nie je nijako obmedzený, ale toto sú príklady z najlepších možností. Voľba týchto druhov možno ľahko odôvodniť: dobre zachovávajú svoj tvar, ich šupka nezlezie, nie sú suché a skvele chutia, ak sú uvarené v rúre.

Zelenina chutí aj sama o sebe, ale k jej dokonalosti je tu zoznam pár ingrediencií, ktoré dokonale zvýraznia ich chuť. Podľa toho, akú chuť chcete, aby zelenina mala, vyberte príslušnú prísadu, ako napríklad cesnak, zázvor, citrón alebo cibuľu.

Na celý plech zeleniny budete potrebovať 2-4 prelisované strúčiky cesnaku alebo lyžicu strúhaného zázvoru, cesnak s cibuľou alebo polovičku citróna. Cibuľu a cesnak nemusíte nakrájať a po dopečení ich môžete odstrániť, pričom Vášmu jedlu dodajú správny nádych. S rovnakým účelom môže byť použitý citrón alebo nastrúhaná citrónová kôra.

Najpoužívanejším olejom na pečenie je slnečnicový olej, olivový olej a kokosový olej. Použiť samozrejme môžete aj živočíšny tuk. Je len na Vás, aký chuťový podtón si zvolíte pre svoju zeleninu.

Pri výbere korenia je Vám prístupná naozaj široká farebná škála. Od šalvie cez kurkumu, bobkový list, tymián, kari, mletú červenú papriku až po rozmarín. Ani v tomto prípade sa chuťovým bunkám medze nekladú. Dbajte však na to, že na plech zeleniny väčšinou stačí 1 až 2 čajové lyžičky byliniek.

Ak by ste sa však rozhodli, že chcete niečo naozaj výnimočné, na dochutenie zeleniny môžete použiť napríklad med alebo javorový sirup, ktorý Vášmu obedu dodá sladkú chuť, orechy mu dodajú chrumkavú textúru, petržlen, koriander a kôpor ho osvieži, a ocot a citrusové šťavy mu dodajú kyslosť.

You Might Also Like